31.08.2016
ОДПІ інформує (31.08.16)
«Неприбутківці» зверніть увагу на свої  статутні документи.
Понад 8,5 тисяч «неприбутківців» Вінницької області  перевірятимуть свої статутні документи, в Іллінецькому районі майже 200.
Проведення інвентаризації «неприбутківців» передбачає новий Порядок ведення  Реєстру неприбуткових установ та організацій, який набрав чинності з 16 липня поточного року. Вказаний документ затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 р. №440 та визначає механізм дій неприбуткових установ та  органів що контролюють при включенні (виключенні) неприбуткової організації до/із такого Реєстру та особливості перебування у Реєстрі, а також включення та виключення їх з Реєстру в перехідний період до 1 січня 2017 року.
Звертаємо увагу, що контролюючі органи протягом двох місяців, починаючи з 16 липня надсилатимуть усім неприбутковим організаціям, що обліковувалися в старому реєстрі, запити про їх відповідність статусу неприбуткової організації згідно з п. 133.4 ПКУ. В свою чергу у місячний термін, з дня отримання запиту, неприбуткова установа має надати відповідь щодо її відповідності вимогам, встановленим пунктом 133.4 ПКУ та завірені нею копії установчих документів, а для житлово-будівельних кооперативів також завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
В подальшому, у місячний строк з дня отримання відповіді на запит та завірених копій документів, органи ДФС  заносять таку організацію до нового Реєстру неприбуткових організацій, або надсилають повідомлення про невідповідність статутних документів приписам п. 133.4 ПКУ. Слід зазначити, у разі невідповідності – така установа має право  до кінця 2016 року  перебувати на обліку в  Реєстрі та окрім того, матиме час до закінчення року, аби внести виправлення та надіслати оновлені реєстраційні документи  органам що контролюють. Якщо цього зроблено не буде, з 1 січня 2017 р. такі організації будуть вилучені з Реєстру, про що їм буде надіслано окреме рішення згідно з п. 16 Порядку №440.
Як виняток, під вказані вимоги не попадуть неприбуткові організації, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” та відповідають вимогам, встановленим пунктом 133.4 ПКУ.
Реєстраційну заяву та копії установчих документів можна подавати  через:
держреєстратора як додаток до заяви, або безпосередньо до податкової інспекції особисто або уповноваженою на це особою;
поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення  або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до законодавчих норм.
 
 
Чи потрібно ФОП після реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за місцем проживання подавати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. № 20-ОПП?
Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. 
Об’єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку (п. 22.1 ст. 22 Кодексу).
Пунктом 65.1. ст.65 встановлено, що взяття на облік фізичних осіб-підприємців у контролюючих органах здійснюється за місцем їх державної реєстрації на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Відповідно до положень Кодексу процедури обліку об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, визначені розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі – Порядок).
Пунктом 8.1. Порядку визначено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням контролюючий орган за основним місцем обліку.
Внесення змін до облікових даних фізичної особи-підприємця (у т.ч. про зміну його місцезнаходження (місця проживання)) здійснюється контролюючим органом на підставі інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (п.9.1. Порядку).
У разі, якщо місце проживання фізичної особа-підприємця є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то фізична особа-підприємець повинна подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
 
 

 

 

 

Схожі публікації